FİRMA KAYIT

Hamilelikte Ara Öğünlerde Neler Yiyebilirim?

271

Öğünlerinizi kaçırmamanız çok önemlidir. Çünkü kaçan öğünler yerine aldığınız besin değeri düşük, yağ ve şekerden zengin atıştırmalık (cips, çikolata, bisküvi gibi) yiyecekler sağlıksız kiloya neden olacaktır.

Bunların yerine öğünlere bazı örnekler aşağıdadır;

Yoğurt, meyveli yoğurt: Yoğurdu kilonuza göre yağı alınmış olanlardan tercih edebilirsiniz. İçerisine biraz susam veya meyve kuruları ekleyebilirsiniz. Kabızlık çekiyorsanız erik kurusu iyi olacaktır. Ayrıca yoğurdun içindeki laktobasiller, florayı dü- zenleyerek mide ve bağırsak şikayetlerinizi azaltır. Zengin bir vitamin ve protein kaynağı olurlar.

Sandviç: Peynirli, balıklı, yumurtalı hazırlayabileceğiniz sandviçler yeşilliklerle birlikte zengin bir vitamin ve protein kaynağı olurlar.

Süt ve kahvaltılık gevrek: Sütü içemiyorsanız kahvaltılık gevrekle, sıcak veya soğuk alternatifleri deneyin.Yoğurt içinde kahvaltılık gevrek de deneyebilirsiniz.

Meyve , meyve salatası, meyve suyu, meyveli süt: Her zaman değişik meyve tercih ederek çeşitlendirin.

Salata: İçine tam tahıl gevrekler veya kıtır ekmek, peynir, balık ve tavuk ekleyerek her defasında farklı lezzet çeşitleri oluşturun.

Kumpir: İstediğiniz çeşitlerle zengin bir yiyecek olacaktır.

Kuru Meyveler: Kayısı kurusu, siyah erik kurusu, incir hem vitamin kaynağı hem de gebelikte sık görülen kabızlık için idealdir.

Humus: Ekmek üzeri ya da tahıl gevrekleri ile beraber yenebilir.

Kurabiye: Bir iki adet kuru üzüm, kayısı, erik ile hazırlanmış üzeri susamlı kurabiyeleri bisküvilere tercih edin.

Havuç-salatası

Sütlaç