Geri Bildirim
Çocuk Yogası Hakkında Bilgiler ve Beş Faydalı Çocuk Yogası Örneği
Çocuk Yogası Hakkında Bilgiler ve Beş Faydalı Çocuk Yogası Örneği

Çocuk Yogası Hakkında Bilgiler ve Beş Faydalı Çocuk Yogası Örneği

582

Çocuk yogası nedir?

Çocuk yogası bir keşif yolculuğu olan ve bu yolculukla birlikte çocuklara öz farkındalıklarını geliştiren bir zemin hazırlayan ve onları daha duyarlı bir hayat stiline teşvik eden bir yaklaşımdır. Çocuğun kendi zihin ve bedeniyle baş başa kalabildiği bir çalışma yöntemi olduğu için çocuğa bedenini ve doğayı fark edebileceği bir alan sunar. Böylece doğru nefes almayı ve hayal gücünü kullanmayı öğrenir. Ayrıca çocuk yogasında rekabetin, zorlamanın ve olumsuz düşüncelerin yeri olmadığı için bu duygulardan herhangi biri o gün hissedilirse bunun üzerine çalışılır, dışavurulması sağlanır ve yoganın sonunda da bu duygudan arınılmış olması sağlanır. Çocuklar 3 yaşından itibaren yoga yapmaya başlayabilirler. 

Faydaları;

  • Kendini keşfetmeyi ve saygı duymayı, kimseyle kendisini kıyaslamamayı, doğadaki her şeye saygı duymayı,iyiliği ve koşulsuz sevmeyi öğrenirler.
  • Bedensel farkındalıklarını artırırken aynı zamanda yaşıtlarıyla kurdukları bağıda derinleştirirler.
  • Yoga yapan çocuklar öz güvenli olup, kendilerini rahatça ifade edebilirler.
  • Denge ve koordinasyonu artıran çocuk yogası fiziksel olduğu kadar zihinsel denge kurma, odaklanma ve dikkati geliştirmek süreçlerine de katkıda bulunur.
  • Doğru nefes teknikleriyle çocuklara sakinleşmeyi, gevşemeyi öğretir.
  • Yarışma stresi olmadan, kendileri ve çevreleri için farkındalık geliştirmeyi, kendilerini incelemeyi öğretir. 

Yoga öncesinde hazırlık sürecimiz nasıl olmalıdır?

Çocuğun bu süreçte hareketlerini kısıtlamaması için en rahat kıyafetlerini giymesi önemlidir. Kalın giysiler terleteceği için ince kıyafetler tercih edilmelidir. Çocuğun aç olmaması gerekir. Yemek yedikten 1-2 saat sonrası yoga için uygundur. 

Çocuklar ile Birlikte Rahatça Uygulayabileceğiniz Beş Faydalı Çocuk Yogası Hareketi

İlk hareketimiz ‘Hayali Sandalye Duruşu’

Ayaktayken, dizlerinizi kırın ve sanki bir sandalyede oturuyormuş gibi yapın Kollarınız yukarıda olsun. Hareketi doğru yaptığınızı anlamak için dizlerinize bakın, ayak parmaklarınızı görüyorsanız doğru demektir. Eğer görmüyorsanız, kalçanızı biraz daha geriye ittirin. Çocuğunuz ne yapacağını tam olarak anlayamazsa bir sandalyeden yardım alabilirsiniz. Arkasına bir sandalye koyarak denemesini sağlayın ama sandalyeye değmemesi gerektiğini mutlaka hatırlatın.

İkinci Hareketimiz ‘Savaşçı’ Duruşu

Savaşçı pozisyonu için çocuğunuzun kollarını yukarı doğru iyice esnettiğinden emin olun. Ayakta bacaklarınızı, ayaklarınız birbirine paralel olacak şekilde bir bacak mesafesi kadar açın. Bir diz 90 derece bükülü olarak öndeyken, göğsü de ileri doğru iteceksiniz.

Üçüncü Hareketimiz ‘Kedi-İnek’ Duruşu

En popüler çocuk yoga hareketlerinden biridir. Hatta kedi yoga pozu çok rahatlatıcı olduğu için yetişkinlerin de en sevdiği duruşlardandır. Yerde eller ve dizler üzerinde durulur. Nefes alırken omurga tavana doğru yuvarlak olacak şekilde itilir. Nefes verirken inek pozuna geçilerek omurga yere doğru itilir ve baş yukarı bakar.

Dördüncü Hareketimiz ‘Yılan’ Duruşu

Bu da son derece rahatlatıcı bir harekettir. Gelelim nasıl yapılacağına, yere yüzüstü uzanılır ve eller omzun altına yerleştirilir. Nefes alırken vücudun üst kısmı yukarı doğru itilir. Nefes verilerek pozdan çıkılır.

Son Hareketimiz ‘Flamingo’ Duruşu

Sol ayak yerde sabit tutularak sağ ayak el yardımıyla sol bacağın diz kısmına yerleştirilir. Eller göğüs hizasında birleştirilir ve kollar düz olacak şekilde yukarı kaldırılır. Derin nefes çalışmalarıyla dengede kalmaya çalışılır ve pozdan çıkılır.


Çocuk Gelişim Uzmanı & Resim Analisti & Oyun Terapisti