Geri Bildirim
Emzirme Döneminde Beslenme Önerileri
Emzirme Döneminde Beslenme Önerileri

Emzirme Döneminde Beslenme Önerileri

151

Öncelikle anne sütü bir bebek için en uygun besindir. Sağlıklı bir anne, günde 700-800 ml süt salgılamaktadır. Emzirme dönemindeki bu süt salgılanması da normalden daha fazla enerji , protein, vitamin ve mineral tüketimini gerektirmektedir.

Emzirildiğinde salgılanan sütteki enerjinin büyük bir kısmı annenin tükettiklerinden sağlanmaktır.

Bu yüzden de emzirirken annenin beslenmesine oldukça dikkat etmesi gerekmektedir. Ek olarak alması gereken enerji ve besin ögeleri çok önemlidir.

Her zaman “ Anne sütü mucizevi bir besindir” diyoruz. Emzirme döneminde beslenmeden söz ederken anne sütüne detay vermemek de olmaz.

Anne sütü bir bebek için olmazsa olmazdır ve yeri doldurulmaz. Bebeğin ruh sağlığı için de vücut sağlığı için de en ideal besindir. Her zaman hazırdır, uygun ısıdadır, temizdir ve de ekonomiktir.

Aynı zamanda da sindirimi en kolay besindir. Aynı zamanda unutulmamalıdır ki; her annenin sütü kendi bebeği için özeldir en uygun özelliktedir.

Anne sütü;bebeğin büyüme ve gelişmesini de hızlandırmaktadır.

Bebeğin ilk 6 ayda ihtiyacı olan protein, yağ vb. gereksinimini karşılar.

Kısacası bebeğin ilk aşısıdır da diyebiliriz.

Bebeği enfeksiyonlara karşı korur.

Emzirmenin anneye olan yararları nelerdir?

Anne, daha rahat ve sorunsuz bir loğusalık dönemi geçirir.

Rahim, daha kısa sürede normale döner.

Emziren annelerde meme ve rahim kanserine yakalanma riski daha az bulunmuştur.

Anne sütünün oluşabilmesi için vücut ortalama günlük 600-700 kalorilik bir enerji harcamaktadır.

Emzirme döneminde sıvı tüketimi nasıl olmalıdır?

Emzirme döneminde, sıvı tüketimi büyük önem taşımaktadır. Günde en az 12-15 bardak sıvı tüketimini öneriyoruz.

Anne sütünü artırmak ve sütün kalitesi için ne yapmak gerekir?

Aslında yeterli ve dengeli beslenen annelerin sütleri; hem olması gereken miktarda hem de kalitede olacaktır. Hem de fazla kilolarından kurtulması kolaylaşacaktır. Sütüm yetmeyecek kaygısı ve etraf baskısı fazla kilo alımına sebebiyet verebilmektedir.

Düzensiz yemeler, sık tatlı tüketimi, öğün atlamalar , ayak üstü atıştırmaların artışı kilo artışına sebebiyet vermektedir.

Hem süt artışını sağlamak hem de ağırlık artışını önlemek için öğün sıklığı ve yeme saatleri önem arz etmektedir.

Yeterli miktarda süt salınımı için günde 3 L sıvı tüketimi öneriyoruz. Bu sıvının da 10-12 bardağının su olmasını istiyoruz. Geri kalan kısmını da süt, ayran, komposto, hoşaf, papatya rezene gibi çaylardan sağlayabiliriz.

Emzirme sürecinde alkol, sigara , kafeinli ve gazlı içecek tüketimini süt oluşumuna olumsuz etkilerinden dolayı istemiyoruz.


Diyetisyen