FİRMA KAYIT
Çocuklarda Beslenmenin Önemi
Çocuklarda Beslenmenin Önemi

Çocuklarda Beslenmenin Önemi

229

Çocuklarda beslenme sadece karın doyurmak ve kilo almak için yapılmamalıdır.

Çocuklar beslenirken  zeka, dikkat, konsantrasyon, algı gibi parametreler göz önünde bulundurularak dikkatli davranılmalıdır.

Çocuklarda beynin bilişsel gelişiminde genetik ve çevresel faktörlerin yanında beslenme de önemli rol oynamaktadır.

Beslenirken verilmesi gereken gıdaları sırasıyla değerlendirelim.

Süt, yumurta ve yoğurt: Yağ ve protein içeriği ile beyin gelişimine destek olur. Kolin açısından zengindir. Kolin beyin ve zeka gelişimi için çok önemlidir.

Ispanak ve lahana gibi yeşil sebzeler: Beyin hücrelerinin gelişimine katkıda bulunur.

Balık: Somon, sardalye,  ton balığı gibi omega-3'ten zengin balıklar D vitamini kaynağıdır. Bilişsel gelişim  ve hafıza için çok faydalıdır. Haftada en az 2 defa balık tüketilmelidir.

Kuruyemişler: Protein, vitamin, mineral ve esansiyel aminoasitler açısından zengin olan kuruyemişler sinir sistemi için elzemdir.

Yulaf ezmesi: Protein ve lif açısından zengin olan yulaf ezmesi, bellek açısından olumlu katkıda bulunur.

Baklagiller: Kolin açısından zengin olan baklagiller beyin gelişimini destekler.

İyot: İyot fazlalığının faydası yoktur fakat iyot eksikliğinin ciddi ve geri dönüşsüz beyin hasarı yaptığı bilinmektedir. İyotlu tuz kullanımı önerilmektedir.

Çinko: Çinko eksikliğinde beynin ön bölgesinde değişiklikler ve okumada bozulma gösterilmiştir. En belirgin çinko kaynakları et, karaciğer, yumurta, deniz ürünleri ve tahıllardır.

B12 vitamini: B12 vitamin eksikliğinde dikkat eksikliği ve okul başarısında düşüklük  görülmektedir. B12'nin tek kaynağı hayvansal ürünlerdir. Kırmızı et, yumurta ve yoğurtta bulunur.

Kahvaltı: Okuldaki performansı etkileyen en önemli faktördür. Kahvaltıda tam tahıllı ekmek, peynir, yumurta, sebze, süt mutlaka bulunmalıdır.

Çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimleri için mutlaka nitelikli beslenme şarttır.

Çocuklarımıza onların sağlığını bozacak hazır gıdalar yerine doğal ürünler tüketmelerini sağlamalıyız. 

Toplumun büyük kesiminde hoş görülen normalden fazla kilonun da ilerde sıkıntı oluşturacağını unutmayalım. 


Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı