FİRMA KAYIT
Emziren Annelerin Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?
Emziren Annelerin Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

Emziren Annelerin Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

354

Emziren annelerin beslenmesi anneleri her zaman için  endişelendiren bir durum olmuştur. Süt yapan yiyecekler neler, hangi yiyecekler gaz yapar gibi sorularla  anne sıkıntılı bir süreç yaşar. Çevreden gelen farklı öneriler annenin kafasını daha da karıştırır. Sıklıkla da her kafadan bir ses çıkar. Bugün sizlere sağlıklı emzirmede anne beslenmesinde neler olmalı, bundan bahsedeceğim. Sağlıklı emzirmede hem anne hem de çocuk kaliteli beslenme sayesinde rahat  bir dönem geçirebilir.

  • Annenin sıvı tüketimi günlük en az 3 litre olmalıdır.(su, meyve suyu, ayran, süt, hoşaf, komposto dahil)
  • Kadın doğum doktorunuzun da önerisiyle vitamin takviyesi almanız uygun olabilir.
  • Çay, kahve, gazlı içecekler gibi kafein içeren sıvılar  çok tüketilmemelidir.
  • Et, yumurta, süt ve süt ürünleri protein desteği açısından çok önemli. (abartmayalım ama)
  • Haftada 2 defa balık yenmesini öneriyoruz.
  • Lahana, karnabahar, brokoli, kereviz, enginar, kuru baklagiller, bulgur çocukta  gaz yapabilir. Bu besinleri kullanırken dikkatli olun. 
  • Emziren annelerin zayıflamak için yaptığı uygunsuz içerikli diyetler çocuğun gelişmesini olumsuz  etkiler. Zayıflamak için acele etmeyin. En güzel zayıflama yolu düzenli emzirmedir.
  • Salam, sosis, sucuk, hazır çorba gibi katkı maddeli gıdalardan uzak durun. 
  • Kalsiyum çok önemlidir. Bunun içinde  süt, yoğurt,  ayran, kefir tüketmelisiniz. 
  • Kuru meyveler ve kuruyemişler demir ve kalsiyum açısından çok doyurucudur. 
  • Şekerli, unlu, yağlı ve tatlı yiyeceklerin sütü arttırdığına dair yanlış bir inanış vardır. Kilo yapabilir ama sütü arttırmaz. Sınırlı kullanmak gerekir. Daha çok sütlü tatlıları tercih etmenizi önerebilirim.
  • Stres, sigara, alkolden uzak durmak gerekir.
  • Siyah çayın yerine ıhlamur, kuşburnu, papatya, rezene  gibi bitkisel çaylar içilebilir. (Fazla miktarda değil ama)
  • Aşırı şekilde baharat kullanılmamalıdır.
  • Turp, soğan, sarımsak,  portakal çocukta gaz yapabilir. Sınırlı tüketin.
  • Folik asit açısından yeşil yapraklı sebzeler bol bol tüketilmelidir.
  • Demir açısından pekmez,  kuru üzüm ve beraberinde C vitamini tüketebilirsiniz.
  • Yağsız kırmızı et, fındık,  badem magnezyum ve çinko açısından zengindir.

Annelerin bu önerilere uymaları kendilerinin ve çocuklarının sağlığı açısından çok önemlidir. Faydalı dediğimiz gıdaları fazla miktarda tüketmeleri ek sorunlara neden olabilir. Kullanırken dikkatli olun dediğimiz ürünleri az miktarda tüketmeleri çok sorun olmayacaktır. Annelerin çok sabırlı olması gereken bir süreçtir. 
Tüm annelere kolay gelsin diyorum. 
Sağlıkla kalın.


Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı