FİRMA KAYIT

Emziren Annelerin Beslenmesi Nasıl Olmalıdır?

336

Emziren anneler için enerji ve besin öğeleri önerilirken, kadınlar arasındaki kişisel farklılıklara göre belirlenmelidir.

  • Anneler eski kilolarına dönmek için acele etmemeliler. Bu süre 6 ay ya da daha uzun süre olabilir. Bebekleri emzirdikçe eski kilolarına ulaşmaları daha kolay olacaktır.
  • Gebelik sırasında önerilenden daha fazla kilo almışsa, her ay 2 kilo kaybetmek normaldir. Ayda 2 kilodan fazla kayıp doğru olmayacaktır.
  • Lohusalarda ilk 4 ay zayıflama diyeti uygulamamalıdır. Ancak unlu, yağlı ve şekerli besinleri aşırı yememeye dikkat edilmelidir.
  • Doğumdan sonra bebek emzirilirken gebelik öncesi döneme göre daha fazla sıvı besin alınmalıdır.
  • Kalsiyum yönünden zengin olan, süt, yoğurt ve peynir belirtilen miktarlar da düzenli olarak tüketilmelidir.
  •  Her gün 1 yumurta ve 1 porsiyon etli sebze yemeği veya kuru baklagiller yenmelidir.
  • Kuru fasulye, nohut, mercimek ve bulgur karışımı yemekler, portakal, mandalina, domates, maydanoz, roka, yeşil biber, taze soğan C vitamini yönünden zengin sebze ve meyvelerle birlikte tüketilmelidir.
  • Vitamin açısından zengin sebze ve meyveler diyette her öğün olmalıdır.
  •  Salam, sosis, sucuk gibi katkı maddesi içeren diğer hazır besinler mümkün olduğu kadar yenmemelidir.
  • D vitamini besinlerde bulunmaz. Ancak güneş ışınlarının doğrudan cilde yansıması ile sağlanır. Bu nedenle emzikli anne güneşlenmeye özen göstermelidir.
  • Yemeklerde mutlaka iyotlu tuz kullanılmalıdır. Doğal besinlerden yeterince alınmayan iyot, ancak iyotlu tuzun kullanılması ile anne sütünden bebeğe geçer.
  • Kuru meyveler ve kuru yemişler yoğun enerjileri yanında, demir, kalsiyum gibi mineraller açısından da zengindir.
  • Kansızlığa neden olduğundan yemeklerle birlikte çay içilmemelidir. Çay kuşluk, ikindi gibi aralarda ve yemeklerden 1-2 saat sonra açık olarak tüketilmelidir. İçecek olarak ıhlamur, nane , papatya, kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir.
  • Sebzelerin, makarna ve eriştenin haşlama suları dökülmemelidir. Kuru fasulye, nohut ve barbunya gibi kuru baklagiller iyice yıkandıktan sonra ıslanmalıdır.
  • Hazır meyve suları, gazoz ve kolalı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, ayran, limonata tercih edilmelidir.


Hamile Eğitmeni & Emzirme Danışmanı

Yazarın Profili ve Tüm Yazıları