FİRMA KAYIT

Bebeklerin Daha İyi Uyumaları İçin Tavsiyeler

235

Bebeklerin uykuya olan ihtiyacı ve uyku süreleri büyüme dönemlerine göre değişkenlik göstermektedir. Bebeklerin büyüyüp gelişmesi için geceleri düzenli bir şekilde uyuması gerekmektedir.  Bebeklere sağlıklı uyku alışkanlığını kazandırmak için doğumdan itibaren belirli bir saatte, uyuması ve uyanmasını sağlamak gerekmektedir. Uzmanlar, bebeklerin sağlıklı ve kaliteli uykusu için şu tavsiyeleri vermektedir.

Bebeğinizin aşırı yorgun olmamasına dikkat edin

Bebeklerin uyku saatleri biyolojik ritme göre düzenlenmelidir. Bebeklerin geç uyutulması, uyku süresinin daha uzun olacağı anlamına gelmemektedir. Bebekler bu sebepten dolayı yorgun düşerse uyku düzeni etkilenecek, uykuya dalmakta ve uykuda kalmakta zorluk çekecektir. Bu durum daha sonra kronik uykusuzluk olarak gelişebilir. Bebeğinizin yorgun olduğunun belirtilerini iyi gözlemlemek gerekmektedir.  

Bebeğinizin rahat bir uykuya dalması için şu 8 altın kuralı uygulayın;

  • Akşamları Ilık banyo yaptırılmalı,
  • Badem, papatya ya da lavanta yağı ile masaj yapmalı,
  • Kitap veya masal okunmalı,
  • Şarkı söylemeli,
  • Hafif müzik dinletmeli,
  • İyi beslemeli,
  • Memede uyuma alışkanlığı kazandırılmamalı,
  • Odasının karanlık olmasına özen gösterilmedir.

Emerek uykuya dalmasını engelleyin

Bebekler için yatma zamanı rutin bir saate bağlanmalı. Uyku saatinden bir saat önce gerçekleştirilen bu rutin, bebeğe uyku vaktinin geldiğini işaret eder ve uykuya hazırlanmasında yardımcı olur. Bebekler uykuya emzirilerek ya da biberonla beslenerek dalıyorsa, emzirme ile uykuyu ilişkilendirebilir. Bu durum zamanla uykuya başka yollarla dalmasına engel olur. Bebeğin herhangi bir yardım olmadan uykuya dalması isteniyorsa, uykulu hale gelene kadar emzirilmeli fakat bu şekilde uyuyakalması mutlaka engellenmelidir.

Uyanırken nasıl sesler çıkardığına dikkat edin

Bebeğinizin daha uzun ve sağlıklı uyuyabilmesi için ilk adım onun uykuda çıkardığı seslerle, uyanmış olduğunda çıkardığı sesleri belirleyebilmektir. Bu durumda bebeğin gerçekten uyanmaya başlarken onu beslemeye başlamanız ya da uykuya dalması için kullandığınız sözcüklerle onu nazikçe okşamanız, uykusunu bölmeden tekrar uyumasına yardımcı olabilir. Aksi takdirde bebek en ufak kıpırdanışında kucaklanıp beslenir, bakımı yapılır veya sallanırsa, zamanla uykuya dalabilmek için bu rutine ihtiyacı olduğunu düşünür.

Sağlıklı bir uyku alışkanlığı kazandırmak için bunlara dikkat edin;

  • Gece bebeğinizin uyuduğu odayı mümkün olabildiğince karartın.
  • Geceleri yanındayken sakin, yavaş ve sessiz hareket edin.
  • Gece çok gerekli olmadıkça alt değiştirmemeye çalışın ve bezini nazikçe kontrol edin.
  • Gece uyandığında kendini oyun zamanında hissetmemesi için hareketli oyuncakları bebeğinizin yatağından uzak tutun.
  • Bebeğinizi yatırırken kullandığınız “pış pış, uyku zamanı” gibi bazı anahtar kelimeleri birkaç hafta boyunca tekrar edin.
  • Bebeğinizin akşam uyuyacağı odada gün boyunca kitap okuma, şarkı söyleme ve oyun oynama gibi sakin zamanlar geçirin. Bu odada onu gün boyunca 2 ya da 3 kez gündüz uykusuna yatırın. Bu bebeğin kendi yatağının güvenli ve çok rahat bir yer olduğunu öğrenmesinde yardımcı olacaktır.
  • Kendi başına oynaması için yatağında bırakıp o oynarken arkasına geçip onu izleyebilirsiniz.
  • Bebeğinize uykuyu anımsatacak oyuncak ya da battaniye gibi bir uyku oyuncağı alabilirsiniz.
  • Uyuyan bir bebek beslenmemelidir.  
  • Eğer bebek on sekiz aylıktan büyükse ve onunla uyumayı isteyecek ondan daha büyük bir kardeşi varsa birlikte uyumalarını sağlayın.
  • Düzenli bir öğle uykusu, beslenme ve aktivite programı takip ederek, bebeğin iç saatinin ayarlanmasını sağlayın.