Geri Bildirim
Çocuklara Balık Yağı Verelim mi?
Çocuklara Balık Yağı Verelim mi?

Çocuklara Balık Yağı Verelim mi?

93

OMEGA 3 vücudumuz tarafından üretilemeyen ve dışardan alması gereken vücut için çok önemli maddelerdendir.
Neden? Çünkü

  • Göz,
  • Beyin,
  • Cilt,
  • Kalp ve damar sistemi sağlığı için..

Ayrıca omega 3 depresyon ve anksiyeteyi de azaltmaktadır.

En iyi omega 3 kaynakları balık, balık yağı, ceviz, semiz otu, yeşil yapraklı sebzeler, keten tohumudur.

Balıklardan hamsi, somon, lüfer gibi soğuk su balıklarında omega 3 fazlaca bulunur. Çocuklarımızın beslenmesinde haftada 1-2 porsiyon balık olması gerekmektedir. 1 porsiyon balık çocuğunuzun avuç içi kadar miktardır.

Fakat burda önemli bir ayrıntı balık kızartılmış olarak tüketilmemeli. O zaman içindeki omega 3 den faydalanmamız azalıyor maalesef. Ayrıca gebelerin de içeride büyümekte olan bebişin beyin ve göz sağlığı gelişimi için mutlaka ya haftada en az 3 kez balık tüketmesi yada omega 3 takviyesi alması gerekmektedir.

Ayrıca balıkların içerdiği civa miktarına da dikkat etmek gerekir ki omega 3 alalım derken civa zehirlenmesi yaşamayalım. Civa miktarı düşük omega 3 miktarı yüksek olan balıklar Somon, Karides, Hamsi, Yayın Balığı, Morina, Tilapia (Afrika’ya özgü bir balık), Pollock (İri Mezgit de denebilir).

Peki benim çocuğum balık yemiyor balık yağı şurubu kullanmak istiyorum diyorsanız dikkatli bir seçim yapmanız gerekir. Öncelikle ağır metallerden arındırılmış olması gerekir bunun için IFOS onayı olmalı, trigliserit formunda olmalı ki emilimi yüksek olsun, balık jelatininden üretilmeli ve antioksidan eklenmiş olmalı.

Ayrıca çocuklarımız için beyin gelişimi açısından DHA oranı yüksek olanlar tercih edilmeli. Kalp ve damar sistemi bozukluğu olan, kolesterol problemi olanlar ise EPA miktarı yüksek olanları tercih edebilir.


Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı