FİRMA KAYIT

Hamilelikte Ayak Şişmesi

289

Hamilelikte ayak şişliği, en fazla karşılaşılan sorunlardan bir tanesidir. Hamileliğin devamını ve fizyolojisini oluşturan hormonlar vücutta fizyolojik değişimlere sebep olmaktadır. Bu hormonal ve fiziksel değişim bazı pozisyonel hatalarla birleşince hamilelikte ayaklarda ödeme neden olacaktır.

 

Hamilelikte Ayak Şişliğini Önlemek İçin Neler Yapılmalı?

Ayak şişliği şikayeti hamileliğin 7. ayı itibariyle hamilelerin %80’inde görülür.

  • Ayakta kalma süresi arttıkça,
  • Uzun süre ayakta kalmayı gerektiren iş yapanlarda,
  • Tuz tüketimi fazla olanlarda daha sık görülmektedir.

 

Hamilelikte ayak şişliğinden korunmak için;

  • Tuz tüketimini en aza indirmeye çalışın.
  • Protein ağırlıklı beslenmeyi tercih edin.
  • Her fırsatta dinlenmeye çalışın ve sol tarafınıza yatın.
  • Doktorunuzun öneri ve kontrolünde düzenli egzersiz ve yürüyüş yapın. Yürüyüş bacak toplardamarlarınızın etkin çalışmasını sağlayacaktır.
  • Uzun süre ayakta çalışıyorsanız doktorunuzun önereceği varis çoraplarını kullanabilirsiniz.
  • Vücudunuzu sıkıca saran korse, pantolon gibi kıyafetleri giymeyin.
  • Bol su tüketin.
  • İstirahat halinde iken ayaklarınızı yüksekte tutun. Tüm bu önerileri dikkate aldığınız halde ayaklarınızda ödem azalması olmuyorsa mutlaka doktorunuzla görüşün.