Geri Bildirim
Hamilelikte Uyku Düzeni Nasıl Sağlanır?
Hamilelikte Uyku Düzeni Nasıl Sağlanır?

Hamilelikte Uyku Düzeni Nasıl Sağlanır?

663

Hamilelikte yaşanılan hem hormonal hem de psikolojik değişimler uyku düzenimizi de etkiliyor.

Hamilelikte uyku düzeni, bu dönemde kaliteli uyku uyumak için size naçizane birkaç önerim olacak;

  • Her gün mümkün olduğunca aynı saatlerde yatın ve sabah aynı saatlerde kalkın. Bu, santral sinir sisteminizi eğitecektir.
  • Gece yatmadan birkaç saat önce sıvı almamaya özen gösterin. Bu, geceleyin tuvalet ihtiyacı nedeniyle uyanmanıza engel olacaktır.
  • Akşam kafein içerikli içecekler tüketmeyin. Kafein en iyi uyku açıcılardan biridir.
  • Gece yatmadan önce doktorunuzun önerdiği egzersizleri uygulayın. Egzersiz kaslardan kana laktik asit geçmesini sağlar ve bu madde uykuya dalmanıza yardımcı olur.
  • Oda sıcaklığınızı 21 dereceye ayarlayın. Aşırı sıcak veya aşırı soğuk bir oda uyumanızı engeller.
  • Mide ekşimesi sorununuz varsa birkaç yastık birden kullanın.
  • Mümkün olduğunca sol yanınıza yatarak uykuya dalmaya çalışın.
  • Yatmadan önce ılık duş almak, ılık süt içmek bazı anne adaylarında uykuya dalmayı kolaylaştırabilir.


Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı