FİRMA KAYIT

Sağlıklı ve Mutlu Bir Gebelik İçin Yapmanız Gerekenler

73

Sağlıklı bir gebelik en büyük etken annenin beslenme alışkanlığıdır. Annenin her besin grubundan yeterince alması, dengeli ve sağlıklı beslenmesi sağlıklı bir gebelik için olmazsa olmaz kurallardandır.

Beslenme kadar önemli olan bir diğer faktör ise annenin gebeliğinde yaptığı egzersizlerdir. Egzersizle bebeğe giden oksijen miktarı artar, buda bebeğinizin daha sağlıklı ve zeki olmasını sağlar. Bu nedenle gebeliğinizde düzenli egzersiz yapın.

Gebeliğinizde mutlaka tiroid testlerinize ve B vitamini düzeyinize baktırın, eksiklik varsa gerekli tedaviyi alın.

Haftada 2 – 3 defa balık yemek bebeğin dil ve motor becerilerini geliştirir. Gebelik döneminde kılıç balığı, köpek balığı ve kral uskumru gibi yüksek civa oranına sahip balıkları ise tüketmeyin. Omega 3 içeren besinleri yeterince alamıyorsanız bu vitamini içeren ilaçlar kullanın.

Gebeliğinizin ilk 3 ayında folik asit takviyesi, 12. haftasından itibaren D vitamini takviyesi, 16.haftasından itibaren de demir takviyesi alın.

İyot eksikliği zeka geriliğine neden olabilir, bu nedenle iyotlu tuz kullanın.

Sigara ve alkol kullanmayın, kafeinli içecekleri günde 3 fincandan fazla tüketmeyin.

Dişlerinizle ilgili rahatsızlığınız varsa mutlaka muayene olup gerekli tedaviyi alın, çünkü diş problemleri tedavi edilmezse erken doğuma neden olabilir, bu durumda bebeğinizde öğrenme ve gelişme problemlerine neden olabilir.

Gebelik döneminde bebeğinize klasik müzik ya da size huzur veren müzikler dinletin.

Bebeğinizle sevgi dolu konuşun, ona şarkılar söyleyin, ona sevginizi hissettirin.

Op.Dr. Zahide KÜÇÜK
Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı