FİRMA KAYIT
Sömestr Tatilinde Ebeveynlere Beslenme Önerileri
Sömestr Tatilinde Ebeveynlere Beslenme Önerileri

Sömestr Tatilinde Ebeveynlere Beslenme Önerileri

299

Sömestr tatilinin başlamasıyla birlikte çocukların evde bilgisayar, telefon, tablet, televizyon başında geçirdikleri zaman artmaktadır. Televizyon, bilgisayar başında daha çok abur cubur tüketimi olmaktadır. Çocukların tatilde hareketleri azalmaktadır. Çocukların sağlıklı olabilmeleri için gün içinde hareket etmeleri gerekmektedir. Arkadaşlarıyla dışarda oyun oynayabilirler bu onların hem mental hem fiziksel sağlıkları için gereklidir. Bunun dışında çocukların sağlığı için yeterli ve dengeli beslenmesi gerekmektedir.

  • Kahvaltıyı unutmayın.

Çocuklarda başarı için kahvaltı çok önemlidir. Bu başarının devamı için tatil boyunca bu kahvaltı düzeni korunmalıdır. Ve kahvaltı çok geç saatlere bırakılmamalıdır. Kahvaltıda peynir, yumurta, zeytin, ekmek, süt bulundurulması gerekmektedir. Çocuklarınız yumurta tüketmek istemiyorsa ona bunu krep içinde veya menemen içinde tükettirebilirsiniz.

  • Sağlıklı ara öğünleri unutmayın.

Çocukların tatile çıkmasıyla ara öğünler unutulmakta veya sağlıksız abur cuburlar ile atlanmaktadır. Çocukların beslenmesinde 3-4 saatte bir ara öğün yer almalıdır. Ara öğün olarak meyve, yoğurt, süt, kuruyemiş, kuru meyve, ayran gibi besinler tercih edilebilir.

  • Televizyon ve bilgisayara dikkat.

Tatilde olan çocuklar sürekli televizyon ve bilgisayar karşısında vakit geçirir bu vakti sınırlandırın. Ve çocukların fiziksel aktivitesini artırıcı etkinlikler düzenleyin. Örneğin kar yağıyorsa onunla kar topu oynayın ya da onlarla bir yürüyüş yapın veya herhangi bir spor dalıyla ilgilenmesini teşvik edin.

  • Dışarda tüketilen öğünlerde doğru tercihler yapın.

Karne hediyesi olarak götürülen sinema, alışveriş merkezi gibi yerlerde çocuklarınızı sağlıklı tercihlere yönlendirin. Mümkünse evde yemek yedirip çıkarın böylece dışardan yemek yemesini engelleyebilirsiniz. İlla dışarda hamburger gibi besinler tüketilecekse yanında kola, ice tea gibi bir içecek yerine ayran tercih edin. Yanında bir salata da tüketebilirsiniz.

  • Evinizde abur cubur bulundurmayın.

Evinizde kolalı, yüksek şekerli içecekler bulundurmayın. Yüksek yağlı cips gibi atıştırmalıklar satın almayın. Bunlar yerine evinizde yapabileceğiniz sağlıklı alternatifleri deneyin. Kendiniz az şekerli bir sütlü tatlı veya yoğurdun içine meyve koyarak bir tatlı yapabilirsiniz. Çocuklarınızın dışarda bu tür gıdaları tüketmemesi için onlara zararlarını anlatın.

  • Yatmadan önce süt tüketilmeli.

Gece yatmadan önce süt içilmesi çocuklar için önemlidir. Çocukların kemik ve diş gelişimi açısından süt tüketmesi gereklidir.

  • Balık yemeyi unutmayın.

Çocukların beyin gelişimi için balık tüketimini unutmamak gereklidir. Tatilde dışarda yemek yemek istediğinizde bu tercihinizi balık restoranlarından yana yapabilirsiniz. Haftada 2 kez balık tüketmeyi unutmayın.

  • Sebze, meyve tüketmeyi unutmayın.

Sebze, meyve tüketimi çocukların gerekli vitamin ve mineralleri alması için çok önemlidir. Çocuklarınızın ara öğünlerinde jelibon, şeker gibi atıştırmalıklar yerine meyve, kuruyemiş tüketmesini sağlayın. Veya kendiniz meyveleri sıkarak çocuklarınıza sağlıklı içecekler hazırlayabilirsiniz. Çocuklarınız sebze yemeklerini sevmiyorsa ona bunu farklı alternatifler olarak sevdirebilirsiniz. Örneğin sebze yemeği tüketmek istemiyorsa bunu pırasalı bir börek, ıspanaklı kek gibi çocukların seveceği tarza dönüştürebilirsiniz.


Beslenme ve Diyetetik (Diyetisyen)