Geri Bildirim
Tüp Bebek Tedavisinde Kadınlarda Beslenme
Tüp Bebek Tedavisinde Kadınlarda Beslenme

Tüp Bebek Tedavisinde Kadınlarda Beslenme

70

Bebek sahibi olmaya karar veren anne ve baba adayları, sıkıntılı, zor süreçlerden geçerek tüp bebek tedavisine karar verdiniz.

Peki tüp bebek tedavisinde beslenme konusunda nelere dikkat etmelisiniz?

Vücutta artan kiloyla gelen yağlanma ve zayıflamayla oluşan düşük yağ oranı gebelik oluşma ihtimalini azaltmaktadır. Bu yüzden tedaviye başlamadan önce anne ve baba adayları kilolu veya zayıf değil, ideal kilolarında olmalıdırlar. Şişman olan gebe adayları dikkat! Şişmanlık tüp bebekte başarısızlığı arttırır.

Anne olmak isteyen bir kişinin hem kilosu hem de polikistik over rahatsızlığı varsa tüp bebek tedavisinin başarılı olma şansı iyice azalır. Polikistik over sendromu insülin direncine sebep olabilir. İnsülin direnci, karın bölgesini yağlandırarak tüp bebek tedavi başarı şansını düşürür.

KADINLAR İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ

  • Günde en az 2 – 2,5 litre su tüketmelisiniz.
  • Öğün sayısını arttırarak günde 3 ana, 2-3 ara öğün yapmalı ve öğün atlamamalısınız.
  • Süt ve ürünleri iyi birer kalsiyum, potasyum ve protein kaynağı olduğundan tam yağlı süt ve ürünlerini tercih etmelisiniz.
  • Alkol ve sigara gebe kalma ihtimalini azalttığından, üreme sistemini olumsuz etkileyen alkol ve sigarayı içmemelisiniz.
  • Sebze ve meyveleri mümkün olduğu kadar organik olarak tercih etmelisiniz.
  • Yapay tatlandırıcılar, kızartmalar, MSG (monosodyum glutamat) ve diğer katkı maddelerini içeren yiyecekleri tüketmemelisiniz.
  • Anne adayı, gebelik öncesi ve gebelik süresince folik asitten zengin gıdalarla beslenmelidir. Yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, brokoli, brüksel lahanası, kuşkonmaz, yeşil fasülye vb.), fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar, kuru baklagiller, saflaştırılmamış tahıl ürünleri folik asitten zengin gıdalar olarak kabul edilmektedir. Tüketim miktarları kişiye göre değişmektedir.
  • Çay ve kahve tüketimini azaltmalısınız. Hatta kahveyi tamamen bırakıp, günlük 1-2 çay bardağı açık çay miktarını aşmamalısınız.
  • Omega-3 desteğinden dolayı haftada 1-2 kez mevsiminde balıkları tüketiniz.
  • Asitli içecekler ve rafine şeker içeren yiyecekleri tüketmeyiniz.
  • Üreme sistemini çalıştıran ve içeriğinde bulunan protein, mineral ve vitaminler açısından beslenmenizde avokadoya yer verin.
  • Seks hormonlarının salgılanmasını arttıran C vitamininden zengin çilek, kivi, portakal, biber gibi besinlerde beslenmeye eklenmelidir.
  • Ve tabi egzersiz olmazsa olmazlardansa düzenli yürüyüşlerle sağlık iyileştirilmeli ve yumurta kalitesi korunmalıdır.

Sonuç olarak, tüp bebek tedavisine karar verildiği andan itibaren kilo kontrolü sağlanmalı, sağlıklı bir hamilelik için ideal kiloda olmalı ve tüketilmesi gereken besinlere vücudun ihtiyacı kadar yer verilmelidir

Kilo vermek, kilo almak, yumurta ve sperm kalitesini artırmak, sağlıklı beslenmeyi, gebelikte nasıl beslenmeniz gerektiğini öğretmek için sizinleyim.

Unutmayın ki; SAĞLIKLI BESİNLER SAĞLIKLI BEBEKLERE AÇILAN BİR YOLDUR.


Diyetisyen