FİRMA KAYIT

Yılbaşı Akşamı Beslenme Önerileri

68

Takvimler değişiyor, 2019 bizi bekliyor! Yepyeni hedefler, hayaller ve umutlarla dolu bir yıl daha kapımızda. Geçtiğimiz yılı iyisiyle – kötüsüyle değerlendirip, tazelenmek için şimdi tam sırası. Kendimizi yeniliklere hazırlarken, öncelikle yeni yılın ilk gününe sağlıkla uyanmamız gerekiyor.  Mutlu bir yarın için iyi geçen bir dün şart!

31 Aralık, Güne mutlaka besleyici bir kahvaltı ile başlayın.  Hafif ve düşük kalorili besinleri tercih edin.  Akşam yemeğinde et tüketeceğiniz için, gün içinde sebze & tahıl & süt ürünleri ağırlıkta olacak şekilde beslenin.  Kesinlikle kendinizi aç bırakmayın. En az 10 bardak ölçüsünde su tüketin.  Bugün yapacağınız fiziksel aktiviteler diğer günlere oranla daha fazla olsun.  Akşam ziyafet var!

Yılbaşı Yemeği:  Sofraya oturmadan en az 10 dakika önce mutlaka 2 su bardağı ölçüsünde su için! Bu sizi fazla kalori almaktan koruyacaktır. Yemeğe başlarken, tercihiniz kesinlikle kremalı ve yağlı - soslu çorbalardan olmasın. Tabağınızı oluştururken: mezelerden 1-2 tatlı kaşığı, salata çeşitlerinden 1-2 yemek kaşığı, yeşil yapraklı veya haşlanmış sebzelerden ise sınırsız ölçüde seçim yapabilirsiniz.

Yeni yıl sofralarının vazgeçilmezi olan hindiyi tüketirken, derisini ve görünen yağlarını ayıklamayı ihmal etmeyin. Ölçüsü ise iki elinizin büyüklüğünü kesinlikle geçmesin! Eğer iç pilav varsa, sofrada ekmek türlerini ve patatesi tüketmeyin, bu üç besin arasından bir elinizin büyüklüğü kadar, tepeleme olmayacak şekilde seçim yapınız.  Tabağınızdaki besinleri ufak lokmalar haline getirin. Muhabbet esnasında ufak parçalardan alarak, çiğneme sürenizi uzatın.

İçecek tercih ederken, gazlı – şekerli – alkollü ürünlerden uzak durunuz. Bu tür ürünler şekerinizi hızla yükseltir, iştah kontrolünüzü zorlaştırır. 1 Su bardağı ölçüsünde ev yapımı şeker ilavesiz meyve suları, sade maden suları veya 2 kadehi geçmeyecek şekilde şarap tercih edebilirsiniz.

Yemek sonrası, tatlılardan sütlü – hafif olanları seçiniz, şerbetli – çikolatalı – kremalı tatlılar daha fazla kalori içerdiği için yeni yılın ilk günlerinde şişkinlik şikâyetleri yaşayabilirsiniz.

Görünümü ufak, kalorisi yüksek atıştırmalıklara dikkat! Bir avuç dolusu kuruyemiş karışımı yaklaşık 200 kkal değerinde enerji içeriyor. Kuruyemişlerinizin çiğ – kavrulmamış olması gerekiyor. Aksi takdirde tuz alımınız artacağı için porsiyon kontrolü zorlaşabilir.  10 adet çiğ badem, 2 adet ceviz, 5 adet fındık ve 2 yemek kaşığı ölçüsünde leblebi karışımı yeterli olacaktır. Kesinlikle bisküvi, kek , çikolata, cips vb. gıdaları ilave etmeyiniz! Bu esnada şekersiz çaylar, kremasız kahveler, gazsız-  alkolsüz ve şekersiz meşrubatlar serbesttir.

Her şeye rağmen ipin ucu kaçtıysa… Ertesi gün erkenden uyanıp, mutlaka 2 bardak su içiniz, ardından hafif bir kahvaltı ve sonrasında 1 saat hafif tempolu yürüyüş yapınız. Gün içinde sebze ağırlıklı beslenerek, su tüketiminizi 3 – 3,5 litreye çıkarın.  Bu şekilde bir önceki gecenin fazla kalori alımını ve yorgunluk hissini yenebilirsiniz.

Sağlıklı tercihlerle dolu, sağlıkla geçen bir yıl sizinle olsun…


Beslenme ve Diyetetik (Diyetisyen)