Geri Bildirim
Çocuklarda 7 Adımda Dengeli Beslenme
Çocuklarda 7 Adımda Dengeli Beslenme

Çocuklarda 7 Adımda Dengeli Beslenme

89

​Çocuklarda boy uzaması ve yeterli kilo artışı olarak görülen sağlıklı büyüme ve gelişme yeterli ve dengeli beslenme ile mümkündür. Yeterli ve dengeli beslenmede önemli olan çocuğunuzun fazla miktarda değil, doğru besinlerle dengeli beslenmesidir. Çocuğunuzun temel 4 besin ögesi olan et ve et ürünleri, süt ve süt ürünleri, tahıllar, sebze ve meyveleri yeterli miktarda alması fiziksel olduğu kadar zihinsel gelişimlerini de etkiler.

7 adımda yeterli ve dengeli beslenme;

1. Çocuğunuzun çok yemesi iyi beslendiği anlamına gelmez. Kızartma, makarna, fast food gibi besin değeri düşük yemekleri yiyip kilo artışı gözlenirken gelişimi geride kalır. Bu yüzden gelişiminin takip edilmesi adına boy değeri dikkate alınması önemlidir. Sağlıklı büyüme ve gelişme için de her besin grubundan mutlaka alınmalıdır. Et, süt, tahıl ürünleri, sebze ve meyveler, yumurta ve kuru baklagillere beslenmesinde yer vermelisiniz.

2. Çocukların kahvaltı yapması özellikle okul çağında olan çocukların başarısı için çok önemlidir. Günün en önemli öğünü olan kahvaltı dahil çocuklarınızda öğün atlamamalısınız.

3. Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmelisiniz. Meyvelerin ve sebzelerin suyunun sıkmak yerine posasını da almaları için meyveyi tüketmelerine özen göstermelisiniz.

4. Sağlıklı atıştırmalıklar olarak ara öğünlerinde ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar, kuru meyveler, ev yapımı kek, kurabiye, poğaça tercih edebilirsiniz.

5. Çocuklarınızın hazır paketli ürünler, fast food, hamur işleri, kızartmalar gibi sağlıksız ürünlerden uzak tutmalı ve sağlıksız kilo almasını önlemelisiniz.

6. Çocuklarda sık görülen demir eksikliğinin önüne geçebilmek için öğünlerinde kırmızı et, yumurta sarısı, kuru meyveler,  koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, pekmez gibi demir içeriği yüksek besinleri tercih etmelisiniz.

7. Omega-3 içeriği ile bağışıklığı güçlendirerek hastalık gelişimini önleyen ve zihinsel çocuğunuzun zihinsel gelişimine katkı sağlayan balığı haftada 1-2 kez tüketmesini alışkanlık haline getirmelisiniz.

 


Diyetisyen