FİRMA KAYIT

Hamilelikte Tüketilmesi Gereken Kuruyemişler

264

Hamilelikte kuruyemiş tüketmek E vitamini ve selenyum gibi besin öğeleri sayesinde oldukça besleyici ve sağlık için yararlıdır.

Hamilelikte dikkat edilmesi gereken kuruyemiş miktarı ortalama 25 gramdır. Bu da ortalama olarak 1 avuç kadardır. Günlük gereksinimlerin bir kısmı bu şekilde karşılanır ve yağlı tohumların faydalarından yararlanılmış olur.

Fıstık, fındık, ceviz, badem, antep fıstığı gibi ürünler yüksek oranda yağ içerirler. Kilo artışına sebep olabilir. Bu nedenle tüketirken aşırıya kaçmamak gerekir.

Hamilelikte Yenmesi Gereken Kuruyemişler

Ceviz : Hamilelikte ceviz önemli bir besin kaynağıdır. Ceviz, bebeğin zeka gelişimini olumlu yönde etkiler.

Antep Fıstığı : Protein ve vitamin yönünden zengindir. Günde 10 adet yenen fıstık vücudun yağ ihtiyacını karşılar.

Fındık : İçerdiği kalsiyum sayesinde bebeğin kemik gelişimini güçlendirir.

İncir : Hamilelikte yavaşlayan sindirim sistemini hızlandırır.

Kayısı : Hamilelikte tatlı ihtiyacını karşılarken hassas olan bağırsakları da korur. Ayrıca zengin folik asit, kalsiyum, potasyum ve magnezyum kaynağıdır.

Kabak Çekirdeği : Mineral, protein ve içindeki yağ bakımından zengindir.

Yaban Mersini : İdrar yolu enfeksiyonları ve sindirim sistemi problemlerini ortadan kaldırdığı için hamilelikte önemlidir.

Badem : İçerdiği çinko minerali sayesinde anne sütünü arttırır ve anne karnındaki bebeklerin gelişimine katkı sağlar.

Yer Fıstığı : İçeriğinde E ve B vitaminleri ile fosfor, magnezyum, potasyum, sodyum minerallerini bulundurur. Kemikleri ve kasları kuvvetlendirir.

Leblebi : Tokluk hissi yaratır. Hamilelikte yaşanan bulantı ve kusmaya iyi gelir.

Ay Çekirdeği : Vücudun ihtiyacı olan B grubu vitaminlerini fazlasıyla karşılıyor. Ayrıca folik asit içerdiği için de hamilelikte önemli bir besin kaynağıdır.