FİRMA KAYIT
Gebelikte 10. hafta

Hamilelikte (Gebelikte) 10. Hafta

496

Bebeğiniz bu hafta itibariyle 4-5 gr ağırlığında olup baş popo mesafesi 32-35 mm boyutlarındadır. Yani bebeğiniz 10. haftada küçük bir erik kadardır. Hamileliğin 10 haftası tamamlandığında bebeğinin bütün yaşamsal organları da oluşmaya başlar. Artık embriyonik dönemin son bulmuş, fetal dönem başlamıştır. Yani gelişimimizdeki kritik dönem geride kalmıştır.

Gebeliğin ilk 10 haftasında bebeğimiz radyasyon, alkol ve kimyasal maddeler gibi fetal hücrelere zarar verebilecek zararlı maddelerden çok daha fazla etkilenebilir. Bu nedenle ilk 10 hafta bizim için çok önemlidir. 

Dudaklarının ve kulak kepçesinin de oluşması, göz kapakları şekle girmesi ile yüzü artık iyice belirginleşmiştir. El ve ayak eklemleri, birbirinden ayrılmış parmakları bu hafta itibari ile oldukça şekillenmiştir.

Bebeğiniz artık ilk idrarını yapmış ve içerisinde bulunduğu sıvıda hareket etmeye başlamıştır. Fakat bu hareketleri hissedebilmeniz için daha bebeğiniz çok küçük. Bu hareketleri ancak ultrasonla görebilirsiniz.

Bu dönemde bebeğiniz gün içerisinde daha aktif oluyor. Aktivitesi uyku ve uyanık hali olarak tanımlanabilir. 

Vücudunuzda neler oluyor?

  • Rahminiz şu an bir portakal büyüklüğünde, ortalama hamilelikten önceki halinin iki katı kadardır.
  • Bu dönemde kendinizi çok yorgun hissediyor olmanız gayet normaldir.
  • Bebeğinizin kalp atışlarını Doppler stetoskop aracı ile dinleyebileceksiniz. Çok hızlı değil mi?
  • Kıyafetleriniz üzerinize dar gelmeye başlayacaktır; özellikle göğüsleriniz artık sutyeninize sığmıyor olabilir. Karnınız hem şişkinlikten hem de hafif kilo aldığınız için yavaş yavaş büyüyor. Beli lastikli rahat kıyafetler giymek günü daha rahat geçirmenizi sağlayabilir.
  • Hamilelik döneminde yüzmek ve yürüyüş yapacağınız en ideal aktivite olacaktır. Egzersiz dayanıklılığınız, kaslarınız ve gücünüz için yararlıdır. Bu üç özellik hamileyken aldığınız kiloları taşımanızda, fiziksel stres ve doğum sonrası kolayca kilo vermenize yardımcı olacaktır.

hamilelikte beslenme önerileri