FİRMA KAYIT
Gebelikte 16. hafta

Hamilelikte (Gebelikte) 16. Hafta

349

Bebeğinizin baş popo mesafesi 110 mm’ye ağırlığı ortalama 100 grama ulaşmıştır. Bir avokado büyüklüğünde.

Cilt altında yağ depolanması başlamıştır. Bu hafta lanuga denilen ince vücut tüyleri bebeğinin başını kaplar, el parmaklarındaki tırnakları oluşur, bacakları kollarından daha uzundur.

Bebeğinizin göz kapakları ve kirpikleri de gelişiyor; gözleri yavaş yavaş hareket edebiliyor. Yüz ifadeleri yapmaya başladı ama henüz bunu kontrol edemiyor.

Sinir sisteminin gelişimini yansıtan bir takım refleksleri gelişmiştir. Bunlardan biri emme refleksidir. Ultrason ile bebeğinizin parmağını emdiğini görebilirsiniz.

Damarlarınızdaki kan hacminin gebelik öncesine göre artması ve hormonların etkisiyle oluşan ödeme bağlı burun kanaması, burun tıkanıklığı bu dönemde daha sık görülür.

Gözleriniz hamilelik hormonları yüzünden kuru ve kaşıntılı olabilir. Eğer lens kullanıyorsanız gözlük kullanmaya geçebilirsiniz. Bu sizi biraz daha rahatlatacaktır. Doktorunuzun önerdiği bir göz damlası da kullanabilirsiniz.

Bacaklardaki toplardamarlar belirginleşir ve varis oluşabilir. Mide içerisindeki asit, yemek borusunda geriye doğru kaçarak tahriş oluşturabilir ve bu sebeple midenizde yanma hissedebilirsiniz.

Her haftada olduğu gibi bu haftada da beslenmeye özellikle dikkat edilmeli, ana öğünlere ek olarak günde 3 kez ara öğün yapılmalıdır. Ara öğünlerde meyve, süt, yoğurt, ceviz badem tüketebilirsiniz.

hamilelikte beslenme önerileri

Eğer şekerli ve yüksek yağlı yiyeceklere aşeriyorsanız aşağıdaki sağlıklı alternatifleri deneyebilirsiniz:

  • Çikolata yerine kuru meyve
  • Bisküvi yerine çörek
  • Pasta yerine reçelli tam buğday ekmeği
  • Cips yerine zeytin, bir avuç kuruyemiş ya da peynir ve kraker
  • Krema bazlı tatlılar yerine meyve bazlı tatlılar

Kilo alımınızı yavaşlatmanın yolları

  • Güne iyi bir kahvaltıyla başlayın. Kahvaltınızda yeterli miktarda protein, karbonhidrat, lif ve biraz sağlıklı yağ içeren besinler yemeye özen gösterin.
  • Mümkün olduğunca sebzeler, tahıllar, yağsız et, az yağlı süt ürünleri tüketmeye dikkat edin.
  • Hiçbir şekilde işlem görmüş besinleri, abur cubur ürünlerini ve çok şekerli tatlıları tüketmeyin.
  • Yanınıza sağlıklı atıştırmalıklar bulundurabilirsiniz. Örneğin; az yağlı peynir ve yoğurt, küçük havuç, taze meyveler gibi...
  • Yağlı besinlere alternatif, tadı güzel olan alternatifler seçin. Mesela dondurma yerine yağsız donmuş yoğurt ya da cips yerine patlamış mısır gibi…
  • Meyve suyu yerine su için.
  • Doktorunuza danışarak egzersiz yapın. Hiç yapamıyorsanız bile öğlenleri 20 dakikalık bir yürüyüş bile yeterli olacaktır.